حیرت ‌انگیزترین وقایع طبیعی جهان
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

حیرت ‌انگیزترین وقایع طبیعی جهان
رویدادهای طبیعی همواره در اطراف ما رخ می‌دهند و تكرار این رویدادها سبب می‌شود از دیدن آنها چندان حیرت نكنیم و گاه بی‌تفاوت از كنار آنها بگذریم، ولی گاهی دست قدرت پروردگار، مناظری ناب را به ما نشان می‌دهد كه با دیدن آن‌ها با حیرتی عجیب مواجه می‌شویم و به قدرت الهی پی می‌بریم. چند مورد از این وقایع طبیعی اما نادر را بخوانید:

رنگین‌كمان آتشین

این پدیده جوی كه به «قوس افقی» یا «رنگین‌كمان آتشین» معروف است زمانی دیده می‌شود كه خورشید در بالای آسمان (مثلا 58 درجه بالاتر از خط افق) قرار دارد. در این هنگام نور خورشید از میان ابرهای شفاف و بلند ارتفاع سیروس عبور می‌كند. وقتی این نور به كریستال‌های شش گوش ابر سیروس وارد می‌شود و از آن عبور می‌كند درست مثل آن است كه از یك منشور عبور كرده است و طیف نوری زیبایی را ایجاد می‌نماید. این رنگین‌كمان جلوه‌ای شگفت‌انگیز دارد و گاهی تا یك ساعت طول می‌كشد. تصویری كه مشاهده می‌كنید عكسی است كه در شمال ایالت «آیداهو» در آمریكا گرفته شده است.


خورشید سیاه

در فصل بهار در كشور دانمارك، حدود نیم ساعت قبل از غروب خورشید، بیش از یك میلیون «سار» اروپایی از گوشه و كنار دور هم جمع می‌شوند تا یكی از باورنكردنی‌ترین و ناب‌ترین مناظر طبیعت را به ما نشان دهند. این پدیده در كشور دانمارك به نام «خورشید سیاه» معروف است و هر كسی می‌تواند آن را از ماه مارس تا اواسط آوریل برفراز مرداب‌های غرب دانمارك ببیند. این سارها از جنوب به دانمارك می‌آیند تا یك روز در مرغزارهای این مرداب‌ها غذا پیدا كنند و شب در میان نیزار بخوابند.



رعدوبرق اسرارآمیز

رعد و برق اسرارآمیز كاتاتومبو كه با گویش محلی آ‌ن را «رلامپاگو دل‌كاتاتومبو» می‌نامند یك پدیده منحصر به فرد در دنیاست. در این منطقه 140 تا 160 شب سال و هر شب به مدت ده ساعت و هر ساعت به تعداد حداقل 280 بار رعد و برق می‌زند. این رعد و برق‌ها بر فراز مرداب روی می‌دهند و بزرگ‌ترین ژنراتور دنیا با بیشترین فركانس محسوب می‌شوند ولی موجب یك میلیون و صد و هفتاد و شش هزار قطعی برق تا شعاع 400 كیلومتری منطقه می‌شوند. این رعد و برق‌ها از دیرباز یكی از علائم سودمند برای جهت‌یابی كشتی‌ها بوده‌اند. برخورد بادهایی كه از سوی رشته‌كوه «آند» به این منطقه می‌رسند سبب پیدایش طوفان‌های نسبتا همیشگی می‌شوند و رعد و برق‌ها حاصل تخلیه الكتریكی گازهای یونیزه شده به‌ویژه «متان» كه در نتیجه تجزیه مواد آلی موجود در مرداب به‌وجود می‌آید هستند. این گازها كه از هوا سبك‌تر هستند بالا می‌روند و با ابرها برخورد می‌كنند و سبب پیدایش رعد و برق و شدت یافتن طوفان می‌‌شوند. برخی محیط‌شناسان ونزوئلا درصدد هستند این منطقه را تحت حمایت یونسكو قرار دهند زیرا این پدیده ویژه بزرگ‌ترین منبع از نوع خود برای بازسازی لایه ‌ازن سیاره زمین است.



بزرگ‌ترین موج‌های دنیا

دو بار در سال بین ماههای فوریه و مارس آبهای اقیانوس اطلس با آب رود آمازون در برزیل درهم می‌آمیزد و بزرگ‌ترین موج‌های روی زمین را به وجود می‌آورد. این پدیده كه «پوروروكا» نام دارد به دلیل مد اقیانوس می‌باشد. این اتفاق باعث می‌شود كه موج‌های بزرگی ایجاد شوند كه ارتفاع آنها گاهی به 12 فوت می‌رسد و عمر بعضی موج‌ها به ندرت نیم ساعت به طول می‌انجامد. مردم این منطقه می‌گویند هر وقت موج پوروروكا می‌آید از نیم ساعت قبل از رسیدن صدای مهیب آن به گوش می‌رسد. این موج آنقدر قدرتمند است كه می‌تواند هر چیزی را كه سر راه آن است ویران كند. موج «پوروروكا» برای موج‌سواران اهمیت خاصی داد از سال 1999 تاكنون هر ساله مسابقه قهرمانی موج سواری در شهر «سائودومینیگو» انجام می‌شود. ركورد موج‌سواری بر پوروروكا از آن یك موج‌سوار برزیلی به نام «پیكوروتا سالازار» است كه در سال 2003 در طول 5/12 كیلومتر مدت 37 دقیقه بر روی آب پوروروكا ماند.


بزهای درختی

فكر می‌كنم تنها در مراكش می‌توان بزها را روی درخت پیدا كرد. این بزها به این دلیل از درخت بالا می‌روند كه میوه درخت خاصی به نام «آرگان» را خیلی دوست دارند. آرگان نوعی درخت شبیه به درخت زیتون است كه میوه‌ای شبیه به زیتون نیز دارد. كشاورزان این كشور پشت سر بزها به راه می‌افتند و از درختی به درخت دیگر می‌روند. اشتباه نكنید آنها این كار را به این دلیل انجام نمی‌دهند كه از بالا رفتن بزها حیرت زده می‌شوند، بلكه میوه آرگان دارای هسته‌ای است كه بزها نمی‌توانند آن را هضم كنند به همین دلیل آن را از دهان بیرون می‌اندازند و یا از بدن خود دفع می‌كنند. سپس كشاورزان این هسته‌ها را جمع می‌كنند و با آسیاب كردن روغن آن را می‌گیرند. این روغن در آشپزی و صنایع آرایشی استفاده فراوان دارد.

باران سرخ

در فاصله 25 جولای تا 23 سپتامبر سال 2001 چندین باران عجیب در ایالت كرالا واقع در جنوب كشور هند بارید. این باران‌ها از این جهت عجیب خوانده می‌شوند كه رنگ‌ آنها سرخ بود و وقتی قطرات آن بر روی لباس‌ها می‌چكید مثل آن بود كه خون بر روی آنها باریده است. در این مدت باران‌های سبز، زرد و سیاه هم گزارش شده است. اوایل گفته می‌شد رنگین شدن قطرات باران به خاطر انفجار یك شهاب سنگ در آن منطقه است ولی بعدها و پس از تحقیقات سازمان‌های دولتی هند، اعلام شد كه این رنگ‌ها به دلیل هاگ‌های هوایی و جلبك‌‌های دریایی فراوان موجود در آن منطقه می‌باشد. درسال 2006 توجه جهان ناگهان به این موضوع جلب شد و دو دانشمند به نام‌های «گادفری لوییس» و «سانتوش كومار» اعلام كردند باران سرخ منشاء زمینی دارد و به مقادیر بالای كربن و نیتروژن به این رنگ درآمده است.

بارش ماهی!

باران ماهی، موضوعی عجیب در بین مردم هندوراس نیست. این اتفاق هر ساله بین ماههای می و جولای در منطقه «دیپارتا منتو دیورو» رخ می‌دهد. شاهدان می‌گویند این پدیده با آمدن ابرهایی در آسمان منطقه آغاز می‌‌شود و سپس رعد و برق و طوفان شدیدی روی می‌دهد و باران به شدت می‌بارد. این طوفان و باران حدود 2 الی 3 ساعت به طول می‌انجامد و وقتی تمام می‌شود می‌توان ماهی‌های زنده زیادی را روی زمین پیدا كرد.
مردم این منطقه این ماهی‌ها را جمع می‌كنند و با آنها غذا می‌پزند. از سال‌ 1998 نیز هر ساله در شهر «یورو»، «جشنواره باران ماهی» برگزار می‌كنند و در آن غذاهایی كه با این ماهی پخته شده‌ را می‌خورند


نظرات شما عزیزان:

مهناز
ساعت9:24---28 خرداد 1390
باسلام...
مطالبتون خیلی جالب بودند...

مررررررررررسی.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 331
بازدید کل : 1436497
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1